lördag 22 december 2012

Goda citronmuffins!

Bakade minimuffins igår. Det blev ett slags citronkladdkakemuffins, jag använde likadan smet som till citronkladdkakan jag gjorde för ett par veckor sen. Jättegoda! Säkert smörmängden som gör det :)

Citronmuffins:

150 g smör
saften av en citron
2 ägg
2 dl socker
1 tsk vaniljsocker
1½ dl vetemjöl
1 msk florsocker att pudra över de färdiga muffinsen

Smält smöret. Vispa äggen och sockret till fluffigt skum. Rör ner resten av ingredienserna i äggsmeten och vispa ihop allt med elvisp på låg hastighet. Klicka ut i minimuffinsformar, men fyll dem bara till hälften. Jag gräddade dem i 175 grader. Glömde kolla klockan men skulle tro de var lagom gyllene efter ca 15 min.

3 kommentarer:

  1. Hej, hur många citronmuffins blev det med ditt recept? :)

    SvaraRadera
  2. Hej Ragna!

    Förlåt att det tog så länge att svara. Nu kommer jag faktiskt inte ihåg hur många det blev för det är ju så längesen.. kanske 14-15 minimuffins.

    SvaraRadera